Publications /  Policy Papers
Press Room
U.S, Iran Policies Not Seeking War but Could Unintentionally Spark One
October 13, 2019
   This is the conclusion of the war game simulation that took place at the headquarters of the 'Maison du Futur' think tank in Bekfaya in Mount Lebanon, on September 12.
The United States President Donald Trump’s main objective of his 'maximum pressure' policy against Iran is to force the latter to the table of negotiations to reach a new and broader nuclear agreement, while Tehran’s 'maximum brinkmanship' policy objective is to regionally and internationally spread fear of a major disaster in energy supplies and rates if U.S. sanctions against it were not lifted. However, neither one wants war, even though their current policies could easily trigger one if either party overplayed its hand. This is the conclusion of the war game simulation that took place at the headquarters of the 'Maison du Futur' think tank in Bekfaya in Mount Lebanon, on September 12. The simulation was co-organized and funded by the German think tank Konrad-Adenauer-Stiftung and chaired by the author.

Policy papers #23 - U.S, Iran Policies Not Seeking War but Could Unintentionally Spark One

سياسات الولايات المتحدة وإيران لا تسعى إلى حرب ولكنها قد تشعل شرارة واحدة


تهدف سياسة "الضغوطات القصوى" التي يمارسها الرئيس الأميركي دونالد ترامب ضد إيران إلى إجبارها على الجلوس إلى طاولة المفاوضات بغرض التوصل إلى اتفاق نووي جديد وأكثر شمولية. في المقابل، تسعى إيران من وراء اعتماد سياسة "حافة الهاوية القصوى" إلى بث الخوف إقليمياً ودولياً من كارثة قد تطال حركة إمدادات النفط وأسعاره في حال لم تتراجع واشنطن عن العقوبات التي فرضتها عليها. ومع ذلك، يتجنب الطرفان حرباً بينهما، علماً أن السياسات الراهنة التي يعتمدانها قد تؤدي إلى اندلاع واحدة خصوصاً إذا تمادى أي منهما في ممارساته. تلك هي المحصلة النهائية التي تمخضت عنها لعبة المحاكاة التي نظمها بيت المستقبل في مقره ببكفيا في جبل لبنان يوم 12 أيلول/سبتمبر، 2019، بالتعاون مع مؤسسة كونراد آديناور، مكتب بيروت، وأدارها كاتب هذه الورقة.

اوراق سياسية رقم 23 – سياسات الولايات المتحدة وإيران لا تسعى إلى حرب ولكنها قد تشعل شرارة واحدة

MDF
ذكرى ريمون جبارة في بيت المستقبل بكفيا 2016-04-20
Contact Us
Le Serail, Bickfaya
Lebanon

T/F.   +961 4 984331
M. +961 71778796
E. info@maisondufutur.org